Przedmiotem zadania jest opracowanie dokumentacji STEŚ-R (Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe z elementami Koncepcji Programowej) dla zadania pn. „Budowa obwodnicy Prudnika w ciągu drogi krajowej nr 41” na etapie Koncepcji Programowej.
- budowa jednojezdniowego odcinka DK 41 o długości około 3,079 km klasy GP,
- budowa skrzyżowań skanalizowanych/ typu rondo na DK 40 i DK 41,
- Zapewnienie pełnej obsługi komunikacyjnej terenów przyległych do projektowanej drogi, budowa jezdni dodatkowej,
- przebudowa istniejących dróg w zakresie kolizji z obwodnicą
- budowa obiektów inżynierskich,
- budowa urządzeń odwadniających,
- budowa Obwodu Drogowego, budowa miejsc do kontroli i ważenia pojazdów przez służby ITD.,
- przebudowa sieci i infrastruktury związanej z drogą.
Podstawowe parametry techniczne projektowanej drogi
Klasa techniczna | GP |
---|---|
Prędkość do projektowania | Vdp = 100 km/h – droga |
Przekrój drogowy | 1/2 |
Szerokość pasa | 3,5m |
Szerokość pobocza | 1,5-2,0m (opaska zewnętrzna 0,75m+ pobocze gruntowe min. 0,75m) |
Kategoria ruchu | KR 4 |
Podstawowe cele koncepcji programowej
- uściślenie zakresu rzeczowego i finansowego przedsięwzięcia polegające na ustaleniu szczegółowych rozwiązań geometrycznych elementów drogi, konstrukcji obiektów drogowych i inżynierskich, granic terenowych zadania inwestycyjnego oraz przedmiaru robót i ich kosztorysu,
- dostarczenie informacji do podjęcia ostatecznej decyzji inwestorskiej w sprawie celowości, zakresu i horyzontu czasowego realizacji zadania inwestycyjnego,
- umożliwienie jednoznacznego Opisu Przedmiotu Zamówienia kolejnego etapu przygotowania inwestycji do realizacji
- określenie wytycznych dla projektu budowlanego.
Spodziewane korzysci wynikające z realizacji planowanej inwestycji
- zmniejszenie i uspokojenie ruchu w mieście Prudnik, co zwiększy bezpieczeństwo i podniesie komfort życia mieszkańców – zmniejszenie ruchu poprawi stan powietrza, zmniejszy hałas i drgania wywołane przez ruch drogowy
- wyprowadzenie znacznej części ruchu tranzytowego poza miasto,
- umożliwienie aktywizacji gospodarczej terenów zlokalizowanych w sąsiedztwie planowanej obwodnicy, a szczególnie w rejonach węzłów drogowych.