Lokalizacja<\/p>\n
Planowana inwestycja zlokalizowana jest w wojew\u00f3dztwie lubelskim, powiatu lubartowskiego (gminy Lubart\u00f3w i miasta Lubart\u00f3w) i powiatu lubelskiego (gminy Niemce). Analizowany odcinek rozpoczyna si\u0119 od w\u0119z\u0142a \u201eLubart\u00f3w P\u00f3\u0142noc\u201d (wraz z w\u0119z\u0142em) zlokalizowanym na skrzy\u017cowaniu planowanej drogi ekspresowej S19 i istniej\u0105cej drogi wojew\u00f3dzkiej nr 815 do w\u0119z\u0142a \u201eLublin Rudnik\u201d (bez w\u0119z\u0142a)\u201d zlokalizowanym na skrzy\u017cowaniu istniej\u0105cej drogi krajowej nr 19\/planowanej drogi ekspresowej S19 i zrealizowanej obwodnicy Lublina w ci\u0105gu drogi ekspresowej S12\/S17. Orientacyjna d\u0142ugo\u015b\u0107 odcinka: 23,81 km.<\/p>\n
<\/p>\n
Cel i zak\u0142adany efekt zadania inwestycyjnego<\/p>\n
Do podstawowych cel\u00f3w przedmiotowej inwestycji nale\u017c\u0105:<\/p>\n
<\/p>\n
Efektem zadania inwestycyjnego jest budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej wraz z w\u0119z\u0142ami, miejscami obs\u0142ugi podr\u00f3\u017cnych, przebudow\u0105 dr\u00f3g poprzecznych i budow\u0105 dr\u00f3g obs\u0142uguj\u0105cych tereny przyleg\u0142e do inwestycji i przywracaj\u0105ce naruszone po\u0142\u0105czenia drogowe. Budowa nowej drogi spowoduje konieczno\u015b\u0107 przebudowy istniej\u0105cej infrastruktury technicznej niezwi\u0105zanej z drog\u0105 oraz budow\u0119 nowych urz\u0105dze\u0144 infrastruktury technicznej dla potrzeb drogowych.<\/p>\n
<\/p>\n
Stan istniej\u0105cy<\/p>\n
Obwodnica Lubartowa przebiega w ci\u0105gu drogi krajowej nr 19 omijaj\u0105c centrum miasta Lubart\u00f3w, przebiega jako zachodnia obwodnica miejscowo\u015bci g\u0142\u00f3wnie po terenach zagospodarowanych rolniczo (pola uprawne i \u0142\u0105ki). Obwodnica Lubartowa zosta\u0142a zaprojektowana i wybudowana jako I Etap drogi ekspresowej S19 i na chwil\u0119 obecn\u0105 posiada jedn\u0105 jezdni\u0119 o szeroko\u015bci 7,0 m z obustronnymi poboczami bitumicznymi szeroko\u015bci 2,0 m. Dalej na odcinku od ko\u0144ca obwodnicy Lubartowa \u2013 w\u0119ze\u0142 \u201eLeon\u00f3w\u201d wyst\u0119puj\u0105 tereny rolne z zabudow\u0105 zagrodow\u0105. Natomiast na odcinku od w\u0119z\u0142a \u201eLeon\u00f3w\u201d do w\u0119z\u0142a \u201eLublin Rudnik\u201d (bez w\u0119z\u0142a) inwestycja przebiega w ci\u0105gu istniej\u0105cej drogi krajowej nr 19 posiada przekr\u00f3j dwujezdniowy o szeroko\u015bci 2 x 7,0 m z pasem dziel\u0105cym szeroko\u015bci 4,3 m (\u0142\u0105cznie z opaskami o szer. 0,5 m i 0,3 m) oraz pasami awaryjnymi szeroko\u015bci 2 x 2 m, kt\u00f3ra przechodzi w przekr\u00f3j jednojezdniowy szeroko\u015bci 7,0 m z pasami awaryjnymi 2 x 2 m i gruntowymi poboczami o zmiennej szeroko\u015bci. Koniec opracowania stanowi istniej\u0105cy w\u0119ze\u0142 \u201eLublin Rudnik\u201d zlokalizowany na skrzy\u017cowaniu obwodnicy Lublina z istniej\u0105c\u0105 drog\u0105 krajow\u0105 nr 19, kt\u00f3ry zrealizowano w roku 2014 w ramach realizacji obwodnicy Lublina w ci\u0105gu drogi ekspresowej S12\/S17.<\/p>\n
Ponadto w rejonie planowanej inwestycji przebiega linia kolejowa nr 30 \u0141uk\u00f3w \u2013 Lublin P\u00f3\u0142nocny<\/p>\n
<\/p>\n
Stan projektowany<\/p>\n
Podstawowe parametry techniczne wg Archiwalnej Dokumentacji Projektowanej (ADP) opracowanej w 2010 r. (OD nr 1) i 2002 (OD nr 2):<\/p>\n
Droga ekspresowa S19 na OD nr 1 (obwodnica Lubartowa)<\/strong><\/p>\n <\/p>\n Droga ekspresowa S19 na OD nr 2 tj. (od ko\u0144ca obwodnicy Lubartowa \u2013 w\u0119z\u0142a \u201eLublin Rudnik\u201d (bez w\u0119z\u0142a))<\/strong><\/p>\n <\/p>\n <\/p>\n Zakres planowanej inwestycji<\/p>\n Zakres planowanej inwestycji obejmuje m.in.:<\/p>\n Tabelaryczne zestawienie projektowanych w\u0119z\u0142\u00f3w\n
\n
\n
\n<\/th> <\/th> <\/th><\/tr> km roboczy w oparciu o ADP<\/th> Nazwa w\u0119z\u0142a<\/th> Relacje w w\u0119\u017ale<\/th><\/thead> 80+510<\/td> \u201eLubart\u00f3w P\u00f3\u0142noc\u201d (nazwa robocza: w\u0119ze\u0142 \u201eWincent\u00f3w\u201d)<\/td> stanowi\u0105cy po\u0142\u0105czenie uk\u0142adu komunikacyjnego m. Lubart\u00f3w (istniej\u0105ca droga wojew\u00f3dzka nr 815 relacji droga krajowa nr 19 \u2013 Lubart\u00f3w \u2013 Parczew \u2013 droga krajowa nr 63) z drog\u0105 ekspresow\u0105 S19;<\/td><\/tr> 83+850<\/td> \u201eLubart\u00f3w Zach\u00f3d\u201d (nazwa robocza: w\u0119ze\u0142 \u201eLubart\u00f3w\u201d)<\/td> na przeci\u0119ciu planowanej drogi ekspresowej S19 z istniej\u0105c\u0105 drog\u0105 powiatow\u0105 nr 1545L relacji: droga powiatowa nr 1528 \u2013 Koz\u0142\u00f3wka \u2013 Nowodw\u00f3r \u2013 Lubart\u00f3w;<\/td><\/tr> 390+176,80<\/td> \u201eNiemce Wsch\u00f3d\u201d (nazwa robocza: w\u0119ze\u0142 \u201eNiemce\u201d)<\/td> na przeci\u0119ciu planowanej drogi ekspresowej S19 z istniej\u0105c\u0105 drog\u0105 wojew\u00f3dzk\u0105 nr 828 klasy Z relacji: Garb\u00f3w \u2013 Krasienin \u2013 Niemce \u2013 Jawidz;<\/td><\/tr> 393+438,60<\/td> \u201eNiemce Po\u0142udnie\u201d (nazwa robocza: w\u0119ze\u0142 \u201eLeon\u00f3w\u201d)<\/td> umo\u017cliwia wyprowadzenie ruchu z miejscowo\u015bci Niemce na tras\u0119 S19 w kierunku Lublina i Rzeszowa. Poprzez drog\u0119 powiatow\u0105 klasy Z nr 22377 mo\u017cliwe b\u0119dzie po\u0142\u0105czenie drogi S19 z terenami w otoczeniu w\u0119z\u0142a.<\/td><\/tr><\/tbody> <\/td> <\/td> <\/td><\/tfoot><\/table><\/div>